Zero-Glare

door | okt 17, 2018 | 0 Reacties

Zero Glare UGR<16, beter dan de norm, voor meer veiligheid & oogbeschadiging te vermeiden.

Glare oftewel schittering of ook verblinding genoemd is een negatieve visuele waarneming veroorzaakt door felle licht oppervlakken in het gezichtsveld. Het minimaliseren en het voorkomen ervan is uiterst belangrijk voor visueel comfort en veiligheid. Overmatig directe of indirecte schittering in kantoorruimten veroorzaakt vermoeidheid, concentratiestoornissen en kan zelfs leiden tot beschadiging van het gezichtsvermogen. VIBRANT EYE-CARE

Schets links: De verblinding van elk armatuur moet berekend worden, om dit te vermeiden zetten we ons streefdoel niet op installatieniveau maar op armatuur niveau. Hierdoor is gelijk welke opstelling conform, en zelfs beter dan de norm.

Standaard kunstlicht geeft vaak een zichtbare verblinding, waarvan de mate wordt bepaald door de verhouding tussen lampluminatie en achtergrond luminatie. Verblinding kan zeer nauwkeurig worden gemeten met de UGR (Unified Glare Rating).

De maximale verblindingsnorm voor kantoortoepassingen is UGR <19 (United Glare Rating) op installatie niveau. VIBRANT realiseert UGR<16 al op product niveau. Zodat u in alle gemoedsrust veel licht kan hebben zonder klachten over verblinding. In de Franse ‘code du travaille’, het handboel van de strengste vakbond ter wereld is UGR<16 de norm. Daarom hebben wij voor u 16 als standaard gekozen bij VIBRANT.

UGR<25 in de norm in bedrijfshallen. Voor details UGR normen in andere ruimtes zie item Lux-waare norm.

Foto links: een voorbeeld waarbij personeel de verlichting is gaan afplakken omdat de verblinding te hoog was.

Uv voordelen met VIBRANT UGR<16

  • Veiligere en productievere en effectievere omgeving.

  • U kan meer licht hebben met minder verblinding.

  • Geen schittering op borden en beeldschermen.

  • Geen verstoring van scanners.

  • Hogere lichtperceptie, omdat pupillen niet sluiten.

  • Betere waarneming van kleuren.

  • Geen schittering op verpakkingen van producten, waardoor ze meer koopimpulsen genereren.

  • Retail klanten worden niet verblind waardoor ze niet tijdelijk gezichtsvermogen verliezen en minder visuele koopprikkels hebben gekregen.